wtorek, 22 sierpnia 2017

iMalta - 6 dni na Malcie


Malta miała być celem mojej podróży już rok temu, ale z różnych przyczyn wylądowałem w Rzymie (który również polecam). W tym roku moje plany się ziściły i znalazłem się na Malcie. 


Malta to malutkie państwo na Morzu Śródziemnym, które składa się z trzech wysp - Malta, Comino oraz Gozo. Całą wyspę można zjechać transportem publicznym (bilet 7-dniowy bez ograniczeń kosztuje 21 euro i można go kupić na lotnisku lub w większych miastach). Wszystkie maltańskie autobusy posiadają klimatyzacje, co jest wielkim udogodnienim na tej gooorącej wyspie.
Jeżeli chodzi o atrakcje, które warto zobaczyć to zdecydowanie:
-Blue Lagoon - niebieska laguna u wybrzeży wyspy Comino - dostać można się tam wycieczkowym statkiem, który wypływa codziennie np. z miasta Buggiba (ceny wahają się od 15 do 22 euro w zależności od przewoźnika)
-Valetta - stolica Malty. Malutkie miasto, które z trzech stron otoczone jest morzem.
- Blue Grotto - jaskinia na poludniu wyspy, która została wyrzeźbiona przez fale
- Pozostałości po Azure Window - kiedyś największa atrakcja wyspy, a dzisiaj możemy podziwiać to co po niej zostało 
- PopeyaVillage - atrakcja, którą najbardziej chciałem zobaczyć. Wioska, która została stworzona na potrzeby filmu o Papaju. Wstęp całodniowy to koszt 16 euro. W cenie biletu jest 15-minutowy rejs łódką dookoła zatoki, pocztówka oraz kubeczek wina.
-Buggiba - miasto w którym mieszkałem - bardzo turystyczna miejscowość, która ożywa wieczorową porą. 
Najlepszy sposób na zwiedzanie wyspy to mapa, rozkład jazdy autobusów, plecak (wyposażony w ręcznik, klapki, czapke i wodę) i przed siebie. Polecam wysiąść kilka przystanków przed np. jakąś atrakcją do której zmierzacie i przejść się pieszo. Mieszkańcy wyspy nie wychodzą z domów w godzinach największego nasłonecznienia, dlatego czasami może nam się zdawać, że wyspa jest opustoszała. 
Poniżej tak jak mam to w zwyczaju zdjęcia, które udało mi się zrobić na wyspie.




























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz